Kvinno frukost! Det trodde ni aldrig...

Idag har jag varit på kvinno frukost inne i Husum, på Pingstkyrkan där. Det var min svärmor som mutade dit mig och jag tänkte att -Ja allt kan man ju prova en gång iaf! Det började med väldigt god frukost buffé och en rätt så lång men väldigt bra föreläsning om hälsa. Det var en vacker kvinna som arbetat som sjukgymnast och nu höll på med projekt om folkhälsan i kommunen. Hon pratade inte så mycket om motion och kost, utan mer om själa ro och psykisk hälsa. Jag tycker att det var väldigt intressant och hon tog ju upp lite om motion och kost också. Men jag måste hålla med henne om att hälsa handlar om att må bra i själen först och att kroppen sen mår bra brukar komma inpå. Det är ju ingen mening att äta hälsokost och springa sig blå i ansiktet om man inte tycker att det är kul. Då är det bättre med en 30 min skogspromenad men en pratglad vän och en frukt till mellis istället för en bakelse. Hon tog upp att det är viktigt att göra klart för sig själv vad man ska prioritera här i livet. Tex är det familj och husdjur eller är det jobb och pianolektioner.

Hon hade en fin vas med sig som skulle symbolisera livet. Så började hon att fylla den med småsten, när hon skulle lägga i den stora stenen som skulle symbolisera familjen, så fick den inte plats. Så det var det hon menade med att man ska bestämma sig för vad man ska prioritera här i livet. Tycker att det var en ursmart sak!!!

Efter det blev det nån sång och nån bön, då fikade jag upp mitt fika och pratade med närmsta bordsgrannen lite. Det handla om att ge förlåtelse, vilket var jättefint men jag gillar inte riktigt sånt där religöst prediknings pladder.

Kommentarer
Postat av: Sozi

Vad mysigt det lät, bra sätt att börja dagen på :-)
Ses imorgon!

Postat av: Lisa

Ja det var mysigt! Bättre än vad jag trodde. Vi får väl se om det blir fler gånger. Man vet aldrig...

2007-03-26 @ 12:31:04
Postat av: Lisa

O ja vi ses imorgon!

2007-03-26 @ 12:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback