Sommarlov.....tra la la la

Å nu har jag äntligen sommarlov! Det känns helt underbart att veta att jag behöver inte sitta på det där trista Universitetet mer på ett bra tag! Sommar har kommit till Banis (Banafjäl) också! Vi har sol och ganska varmt då det inte blåser. Gräset är grönt och snart är löven fullstora på björkarna. Helt underbart!

Måste bara skriva och säga att jag åt världens godaste tårta på Martinas skolavslutnings träff. Jag och Helena och Susanna åkte dit efter skolan i onsdags och vi fick mackor och jätte gott the. Sedan kom några fler vänner till Martina och vi fick mumsa på en helt fantatstisk dröm tårta med jordgubbar! Det kunde inte ha blivit ett bättre slut på dagen.

I torsdags så få fixade jag med lite olika saker och umgicks med Annika och mamma. Igår (fredag) så jobbade jag. Men gu vilken pärs det var. Vet inte om det var mitt tillstånd som gjorde att jag blev helt knäckt eller om det var det sjuk kalla vädret eller om det var att jag suttit på rumpan sen min praktik i februari. Gu vad jag frös och mådde skumt då jag kom hem vid sex tiden. Jobbade mellan 8 och 17. Men jag får ju såklart lov att vara tacksam, för det kanske blir den enda dagen jag jobbar i sommar. Vet inte alls hur det blir. Så med de pengarna så kanske jag har råd att betala lite fackförenings avgift.

Idag (lördag) så har jag haft besök av Nina och barnen och jag har rensat fina regnbågar. Jag har varit ute i solen och njutit av dagen så gott det går. Men just nu så känns det som om jag skulle kunna somna i soffan under en filt. Ska gå och bädda sängen först så det inte är kvar tills man ska gå och lägga sig. För det är ju allra jobbigast att bädda då man bara vill slänga sig på kudden och somna.

Imorgon ska vi till IKEA, (fast jag inte har några pengar) tur att man inte är ensam. Vi ska kanske köpa badrums inredningen FLÅREN. Tycker att den är lagom romatisk för att passa på vårt badrum uppe. Sen är det tvåhundrafemtioelva saker till som vi behöver. Jag får väl återkomma med fakta nån dag senare. Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback