Livet är kort

Eller det beror ju på vad man jämför med. Vi människor har ju turen att få leva rätt så länge och blir vi sjuka eller inte mår bra på något sätt, finns det ofta något att göra åt det. Värre är det med djur! Idag blev Freja en ängel! Freja är en grannes schäfer som led av extrem klåda och fick sår på kroppen och inget hjälpte.

Det är ett fruktansvärt beslut att ta som djurägare, beslutet om när livet ska vara slut. Jag hade lovat grannen att jag skulle ta Freja till vetrinären ifall hon skulle avlivas, så det var till att åka iväg i morse.
Allt gick väldigt lugnt och bra och Freja var en otroligt snäll hund. Men det är jätte sorgligt och jag erkänner att det rann
många tårar från mitt ledsna öga.

Så tänk på det! Livet är kort! Och ibland blir det kortare än man tror, Freja blev bara 4 år!♥

Kommentarer
Postat av: Hanna

Usch vad sorgligt!

Postat av: Lisa

Ja det var en sorglig dag! Men hon har det bättre nu utan att behöva stressa livet ur sig själv genom klådan.

2007-06-13 @ 23:44:18
Postat av: Sozi

Vad snällt av dig att ta Freja till veterinären så att hennes ägare slapp det, det är nog jobbigt som du säger att avgöra om någon ska få leva eller inte. Men hon har det bättre nu!

2007-06-14 @ 11:32:33
URL: http://sozi.webblogg.se
Postat av: Lisa

Sozi - Det var fint sagt!

2007-06-16 @ 15:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback