Idag

När man bor på landet blir man bortskämd med att alltid ha dörren öppen och katten får komma och gå som den vill. Man springer in och ut och ofta är man barfota så det blir smutsigt i hallen. Man kan greja med en sak ute för att sedan snabbt gå in och hämta något och det är underbart att vara så fri på något sätt.

Men idag så regnar det. Det är första dagen på denna sommar som det regnar på riktigt. Så nu är dörren stängd och det är kallt ute. Katten är blöt och hunden bara sover. Jag ids inte ta på mig regnkläder och ränna runt för det är inte så bekvämt. Hoppas att det inte ska regna i så många dagar. SMHI sida går inte att lita på för den säger att det inte ens ska regna nu och det öser ned.

Men en sak som är bra med regnet är att gräsmattan blir lite grönare och koskiten som grannen spred ut på vår lägda i morse kanske regnar bort eller förintas på något sätt. Så har jag tur så kanske det inte luktar så mycket imorgon. Jag måste erkänna att jag var faktiskt nära att kräkas på riktigt nu när jag kännde hur stanken kom in genom vårt öppna sovrumsfönster. Jag har ju haft ett väldigt bra luktsinne hela mitt liv och det har dessutom blivit väldigt mycket känsligare sen jag blev gravid, så det kan vara lite jobbigt med just såna där saker. Men det är väl sånt man får leva med på landet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback