Gasen i botten

Idag så följade jag med Rikard upp till mina föräldrars sommarställe. Han skulle lämna vedmaskinen till min pappa och han hade lastat den på flaket på monsterbilen. (Ja det är en monsterbil, eller en bauta pickup). Den är tillverkad i Amerika och det märks när man sätter sig i den. Man kan lätt sitta tre tjocka ameriakanska män utan att det blir trångt och alla tre får ett bälte i den vackra blå soffan av konstläder. Jerry var med och satt i mitten på sin filt och halkade runt.

När vi kom dit så var det dags att börja klippa gräs, och eftersom de har rätt så stora gräsmattor så brukar det köra två gräsklippare samtidigt så de hinner klart. Självklart så blev det ju krångel med både vedmaskinen och vår monsterbil så jag erbjöd mig att köra gräsklippare medans jag ändå var där. Så då kunde Rikard och pappa fixa och trixa med både monsterbil och vedmaskin i lugn och ro. Och himmel vad det gick undan, det är säkert 10 år sedan jag körde åkgräsklippare sisst. Jag brände runt och slirade fram tills allt gräs nästan var kort och då fick mamma köra den mindre klipparen och finjustera lite.

Jerry rejsade runt på gården där som en blådåre, man ser bara ett svart streck där han far fram. Jag skrattade så jag fick både ont i kinderna och magmusklerna för han såg så tokig ut. Sen blev han trött i benen och nu då vi är hemma igen så sover han tungt. Det var en ganska härlig dag, fast det inte gick som jag hade tänkt. Men det är ju kul att kunna hjälpa sina föräldrar ibland också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback