Pubkväll

Vilken hit det var! Pubkvällen altså! Det var så mysigt, med lugn musik och ca 50 gäster. Maten var supergod, det var sallad och pasta med pesto och grönsaker och en ljuvlig kyckling. Undrar vad de hade gjort med kyklingen för det var nog den godaste kyckling ja smakat på väldigt länge. Själv drack jag vanlig cola och vatten men Rikard fick i sig rätt så många öl. Men det är han värd för han är så himmla snäll! Det blev lite solo sång och lustiga historier av några locals. Och till efterrätt var det hemmagjord choklad tryffel och rostade mandlar med olika kryddning. Sjukt gott!!!

Å det var så himmla mysigt och trevlig stämning så det var inga problem med att sitta där nykter även fast jag var trött. Hoppas att det blir fler pubkvällar här i byn, det är ju lagom långt att gå.

Jag fick dessutom många trevliga gratulationer för min mage och folket i byn tycker att det är kul att vi blir fler. Och det är alltid skönt att höra.

Så till alla er som har planer på att besöka Banafjäl (vilket kanske inte är så många alls, men) Bruksgodset är ett ställe man måste stanna till på. Helt underbart!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi kanske kan åka dit och käka nästa gång vi Umebor tar oss till Banafjäl? :-)

2007-07-29 @ 17:38:27
Postat av: Lisa

Självklart! Vi hade kunnat äta där sisst också men då hade de inte öpnnat!

2007-07-30 @ 17:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback