Övervikt

Igår skrev ÖA (Örnsköldsviks Allehanda, vår tidning) att det är så många gravida nuförtiden som har för högt BMI och är altså överviktiga. Högst i landet var vi i Västernorrland. Gu vad hemskt! Det innebär ju stora risker för både en själv och bäbisen. Självklart så är ju inte alla graviditeter planerade. Men jag tycker ändå att man borde tänka efter några gånger innan man struntar i skydd. Tyvärr så kan jag inte hitta artikeln på nätet så det går inte att länka till den. Men man skäms lite och blir besviken på samma gång.

Som tur var så kan jag ha ett mycket gott samvete själv för mitt BMI ligger på 22 tror jag. Altså helt "normal"! Men jag tycker ju att jag kan gott skryta lite om hur himmla bra jag är eftersom jag borde dra ned statistiken lite för Västernorrland. Hittils sedan jag blev gravid har jag dessutom inte gått upp något alls, jag har istället gått ned. Vet inte riktigt varför och det rör sig om 2-3kg så det är ju inte så mycket. Huvudsaken är ju att bäbisen mår bra och att jag sen mår bra. Och min barnmorska sa att såg man ut som mig så var det absolut inget att oroa sig för, så jag litar på henne. Men jag borde ju gå upp lite i vikt snart iaf. Vi får väl se hur det slutar om ca 17 veckor.

Kommentarer
Postat av: Karin

Tjoho! Tänkte titta förbi hos dig idag, men du svarade inte på sms. Åkte precis från husum när jag skickade det :P

2007-07-20 @ 20:45:16
Postat av: Lisa

Typiskt! Jag hade glömt mobilen i bilen! *åååå puckade jag*

2007-07-21 @ 16:35:11
Postat av: Hanna

Vad härligt att inte gå upp jättemycket i vikt.

Postat av: Lisa

Ja det blir väl förmodligen lättare att komma i form efteråt om man inte lagt på sig så mycket.

2007-07-21 @ 18:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback