Blåa fingrar och svullen näsa!

Idag så har solen lyst och visat sin vackra sida igen. Jag älskar det!

Jag bestämde igårkväll att om det inte spöregnade (som det gjorde igår) så skulle jag ut och leta lite blåbär. Jag vet att det är för tidigt, men jag har sett och smakat på blåbär för några dagar sedan. Jag tog på mig stövlar och långben och långärmat och begav mig ut i skogen med min lilla hun och min lilla hund. Jag hittade massor av blåbär och plockade så att det ska räcka till en paj. Men efter ca 20 minuters plockande så blev Jerry så less på alla myggor och bremsar så vi gick hem igen.

image12
Mina blåa fingrar. Hann inte gegga nå mer pga av alla flygfän.

Kom iaf hem stolt med alla blåbär i hinken och tänkte att jag skulle göra pajen ikväll så jag ställde in hinken i kylen och jag satte på mig min bikini. Jag tog min bok och min kudde och min filt och lade mig på gräsmattan. Samtidigt som min knasiga hund höll på att rulla sig grön i gräset. (fast han är ju svart så han blir nog aldrig grön). Han rullade och ålade och rullade och ålade. Tillslut så kom han fram till mig och boken och slängde sig framför min haka. DÅ!!!!!!!! Då såg jag att han såg ut som en Rottweiler i ansiktet. Han måste ha blvit biten eller stucken av något i skogen. Jag sprang in i panik och letade rätt på hundboken. Medans jag tog en liten handduk och blötte den i iskallt vatten. Jag lindade handduken runt Jerrys nos och höll den där. Jag blötte om den flera gånger så den skulle hålla sig iskall. Och jag tycker nog att svullnaden lade sig lite. Hittade inget om hur man skulle göra i boken förutom ringa vetrinär. Ringde mamma förts och frågade om hon hade något tips, men hon visste inte heller vad man skulle göra så jag ringde vetrinären. De tyckte såklart att jag skulle åka in så snabbt jag kunde, men jag var ju utan bil. Sen sa de att jag skulle vara beredd på att vänta hela dagen eftersom de hade fullbokat. Men då Rikard kom hem med bilen och Jerry hade vilat en stund så tyckte jag att svullnaden hade lagt sig lite mer. Så jag bestämde för att avvakta. Han kan ju lika gärna bara ha blvit biten av en knort. Nu någon timme senare ser han nästan normal ut igen. Han är lite svullen på ena sidan men han både äter och dricker och leker så han kan ju inte lida så mycket av det. Ska ringa vetrinären imorgon igen och se. Men fy vad rädd jag blev. Min stackars lilla prins!

image13
Lilla Jerry gubben helt uppsvälld. Han är ju så himmla smal och pikig i nosen annars så det ser ju helt missbildat ut. Men det verkar ju som att det har ordnat sig nu så jag får väl hålla koll på honom och se vad som händer. Mattes ♥!

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej hej! Naiha blev bombarderad av knott i början av juni någongång. Hon svälde upp rejält i ansiktet och där hon hade blivit biten på magen. Hon såg hemsk ut. Måste ha fått nån chock av alla betten. Men det la sig under kvällen och jag ringde inte ens veterinären. "så länge andningen är normal och hon beter sig som vanligt gör jag ingenting" tänkte jag. Men hon såg allt knepig ut!

2007-07-16 @ 16:54:12
Postat av: Sozi

Å, stackars liten! Det är inget roligt när något händer ens djur, tur att svullnaden gick ner!
Blåbärspaj är bland det godaste som finns. :-)

2007-07-16 @ 19:01:26
Postat av: Nina

Men lilla lilla Jerka! Vad tokig han såg ut på bilden, helt galen! Ja hade han blivit biten av ngt större djur så tycker man ju att han borde ha tjutit till lite. Bra att svullnaden har gått ner iaf! Kram kram

Postat av: Lisa

Ja, jag såg ju bilderna på Naiha! Så detta var väl något liknande. Förutom att jag vet inte vad som orsakade det hela. Väldigt mystiskt med tanke på att jag hade faktiskt hunden i koppel. Men idag så ser han i princip helt normal ut igen, tack och lov!

2007-07-17 @ 10:41:29
Postat av: Hanna

Precis så där blev Lennox en gång när vi var i Stockholm. Han måste ha fått ett bett av nåt slag. Usch vad hemskt, jag blev så orolig!

2007-07-17 @ 15:30:43
URL: http://hannaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback