Barnmorska

Det låter nästan lite farligt att träffa en barn morsk person, men det är jätte kul tycker jag iaf.

Igår var jag på en helt vanlig BM besök där vanlig prover tog och vanliga frågor ställdes. Jag fick somvanligt kissa i en mugg, och det var helt ok. Sen fick jag ta blodtryck och det var svårt att säga vad det gav eftersom min kropp inte samarbetar så fort den där grejen åker på min arm. Jag får högt blodtryck bara jag kommer in på ett sjukhus tror jag. Men det var ingen fara ändå tyckte barnmorskan. Jag fick även väga mig och vågen visade precis som jag trodde (eller vet) att jag gått ned lite i vikt. Men det beror på att jag mådde lite illa frånbörjan och jag blev äcklad av mycket som jag vanligvis har kunnat äta utan problem. Och nu så kan jag inte äta så stora portioner heller, för det känns som att magsäcken ligger strax under lungan. (i ärlighetens namn så vet jag faktiskt inte vart den är då man är gravid, antar att den ligger lite högre än vanligt kanske och att det klämmer på den) Och sen, blev jag stucken i fingret så hon kunde mäta mitt blodvärde, det låg på 118 och det är lite lågt. De vill att det ska ligga över 120 helst! Jag hade 126 på inskrivningen så det var ju ganska lågt redan då. Har haft 140 innan jag blev gravid. Så nu blev jag rekomenderad att äta järntabletterna Niferex. Och jag erkänner att jag är livrädd för förstoppning, men jag vet att de tabletterna kan ha motsatt effekt också. Så jag ska börja att ta dem varannan dag och se hur det går.

Sen fick jag info om vattengympa för gravida som jag har anmält mig till, och jag hoppas att jag kommer med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback