Oväntat? Nej inte alls!

De flesta som åker ut på sin praktik och inte är van att umgås med många barn samtidigt brukar bli väldigt sjuka. Altså på riktigt! De blir ju så mycket nya bakterier och då det gäller barn så är det ju svårt med hygien. De petar näsan och tar i dörrhandtaget. De nyser på min mat och de kramas så man har snor i hela ansiktet. Det är egentligen helt underbara ungar. Men de är små bakteriemonster!

Jag trodde faktiskt att jag kanske skulle bli lite sjuk men eftersom jag jobbat så mycket så har jag ett ganska starkt immunförsvar. Hela första vecka han gått och jag har varit duktig att ta mina C-vitaminer två gånger om dagen. Men nu sitter jag här och känner hur det bultar i huvudet och det gör ont i halsen. Jag känner mig trött och det känns lite som att mitt huvud är instoppat i ett vakum. F-N! Jag som skulle vara frisk. Skit skit skit! Jag vill inte bli sjuk, det är så jobbigt att vara entusiastisk bland barn om man inte är på topp... Ska nog tvinga Rikard att köpa Enchinagard imorgon och överdosera det tillsammans med vitaminer och värktabletter. Näe nu måsta jag nog vila lite mer.

Kommentarer
Postat av: martina

åh lisa, jag lider med dig. dagisfebern har slagit till här med. (nästan värre än djungelfeber har jag hört..)

2007-01-29 @ 15:48:37
Postat av: Hanna

Hoppas du inte blev sjuk!

Postat av: marty

lisa jag saknar dig. är du aldrig i umeå?

2007-02-08 @ 18:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback