Värmen och tranorna

I onsdags så jobbade jag min första dag på denna sommar, och det blev nog den sista också. Jag var ju lite orolig att jag hade förslöat mig nu då jag varit ledig (arbetslös) hela sommaren men det gick jätte bra. Jag var pigg och lekte och underhöll barnen alldeles lagom precis som jag brukar göra. Men det puckade jag gjorde sen var att jag satte igång och klippte gräset då jag kom hem. Några läsare här vet ju att vi har rätt så mycket gräs och några till vet att min gräsklippare är en sån där handjagad modell utan motor. Efter det var klart så blev det grillning och den så sa mina ben till mig att de orkade inte stå mer. Jag fick lov att lägga mig i soffan en stund. Dessutom var det sjukt varmt!

Hade jag varit lite smartare hade kanske gräset kunnat vänta en dag, men icke! Konstigt vad kroppen gör med en då man är gravid. Helt plötsligt så får den nog ibland. Och då är det väl säkrast att lyssna till det.

Vår lilla buskatta Findus verkar nu har upptäckt att han bästis inte finns mer och är otroligt sällskapssjuk och kleig mot mig. Han är lite rastlös och skulle nog vilja ha någon annan att brottas med. Men han vänjer väl sig snart! Själv kan jag inte fatta att imorgon bitti är det en vecka sedan min underbara hund blev begraven, känns som igår när jag tänker på det. Men jag gör så gott jag kan och tänker positivt. Men jag saknar alla härliga runtiner med hund. Att gå ut det första man gör på morgonen och det sista man gör på kvällen. Känner även lite vemod att gå ut ensam utan någon i skogen. Jag är rädd för björnen. Har ju hittat bjönskit lite här och där. Dessutom så har ju folk sett björnen gå här nästan på vår gård. Jag är egentligen inte så rädd över just det att det går en björn här, men jag har även hört ryktas om att den är en hona med två ungar. Vill inte reta upp henne då hon har småbjörn bäbisar med sig. Huuuuga!

Idag ska jag försöka tvätta lite kläder så jag och Rikard har våra bästa och skönaste kläder rena då vi ska på vår semester till Halmstad. Det ska bli så kul! Hoppas att det inte blir så obekvämt i bilen bara. Ska ta med kuddar så jag kan sitta skönt. Tur att vi har en rätt så stor och bra bil, med både tonade rutor och acc.

Känner mig lite ding idag men det var nog för den extrema värmen igår. Ska bälja i mig lite vatten och ta på mig linne och kjol. Blev dessutom väck så tidigt av de envisa tranorna som tutar värre än elefanter. De skrek i 30 minuter vid 5 tiden. Plus att de skrek lite nu och då innan det också. Ibland har man ju lust att skrämma bort dem på något sätt. Tänker inte skriva det här utan ni får själva välja valfritt sätt ur er egen fantasi.

Nä nu ska jag sätta fart, sitter fortfarande i morgonrock! (ja men det är ju så skönt).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback