Nu så

Nu är vi hemma igen ifrån vår lilla semester! Vi kom hem igår och det är otroligt skönt att få ha sin egen säng igen.

Men vi har haft det trevligt och gjort en massa skoj. Dessutom så bodde vi ju hos min farmor och hennes man och min kusin. Det var kul att få se dem igen! Det är strax över 100mil ned till Halmstad från oss i Banafjäl så det är en dryg resa med bil, men det har gått bra och pappa och Rikard turades om att köra. Själv blev jag en aning åksjuk och det var lite jobbigt ett tag men det gick över med extrem koncentration på vägen. Vissa delar av vägen ned dit är så otroligt vackra. Tycker att det är väldigt fint vid Vättern!

En sammanfattning av semstern kommer här!
Måndag reste vi hela dagen. Åkte från Banafjäl 07:10 och kom fram i Halmstad strax efter 22:00. Vi stannade på många mysiga ställen och rastade. Vi hade med oss fika och lite mat och dessutom så skulle ju mamma å pappas lilla hund få ränna runt lite.
På tisdag så klev vi upp och var sociala med våra släktingar på förmiddagen och sen blev det en shoppingtur. Jag kollade mest bara på en massa fina cyklar som jag inte har råd med. Tro inte det var någon som köpte något. Eller Rikard köpte kanske lite skruvar på JULA.
Onsdag så bar det av till Ullared på extrem shopping. Och där fyndade vi som blådårar. Jag köpte massor av bäbissaker och lite kläder. Rikard shoppade kläder och mamma och pappa handlade allt möjligt. Det var hur kul som helst och jag skulle nog kunnat gå där en dag till.
Torsdag var det shopping inne i Halmstad centrum och sedan surströmmings middag med farmor och co. Vi fick tag i en burk Hannells och det var såå otroligt goda strömmingar i den burken. Mumma!
På fredag så tog vi en sväng till Båstad för att glo i Norrvikens trädgårdar och fika lite inne i stan. Det är så vackert där och man önskar att man hade varit där lite tidigare för mycket av de blommande blommorna hade blommat ut. Vi firade Farmors födelsedag då vi kom hem med tårta och sen var det dags att packa och städa undan.
På lördag så åkte vi hem och då passade vi på att stanna på IKEA i Uppsala. Köpte lite småsaker.

Man kan säga att vi hann med mycket på så få dagar. Det var kul och mysigt men det är alltid skönt att komma hem igen. 

Kommentarer
Postat av: Sozi

IKEA Uppsala är ett av mina have to do när jag åker hem. :-)
Låter som en härlig semester!

2007-08-19 @ 15:08:16
Postat av: Lisa

Måste erkänna att jag gillar Sundsvalls IKEA bättre ändå!

2007-08-19 @ 15:12:09
Postat av: Sozi

Men från IKEA Uppsala är det i alla fall cykelavstånd till Livets ord. 8)

2007-08-19 @ 15:24:25
Postat av: Lisa

Oj, hur ska IKEA i Sundsvall kunna bräcka det.....?

2007-08-19 @ 16:59:29
Postat av: Nina

Määhh! Då har du ju varit hemma flera dagar juh! Då skulle jag ju ha varit å hälsat på dig idag, jag och grabbarna hade småtråkigt och Jonas var bara inne å skruvade. Tänkte nog att du skulle komma hem ikväll... vet inte vad jag fått det i från. Bra att ni är hemma igen och superbra att ni haft det trevligt!

Postat av: Hanna

Vad kul att få läsa om semestern, det lät jättemysigt!!

2007-08-21 @ 00:00:41
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Lisa

Nina - Ja vi har ju varit hemma sen lördagkväll! Hanna - Det enda jag ångrar är att jag aldrig tog tag i att finna madebyme och kika in där en snabbis.

2007-08-21 @ 17:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback