Helgen

I lördags så började vi helgen med ett födelsedagskalas. Min älskling Rikard fyllde 27 år. Han fick ett par skor av mig och han kunde ha dem. Väldigt bra eftersom de inte fanns i andra storelekar som hade passat. De var vita och svarta med gröna snören, mycket sportigt! Han fick lite mer presenter av våra familjer och det blev även vrålfika.

På eftermiddagen så bestämde vi att vi inte orkade göra någon mat så det blev till att åka och hämta hamburgare och hyra en film. Vi hyrde The Departed! (ja vi är lite sega med att hyra och se film överhuvudtaget just nu) Men den var väldigt bra och spännande. Skulle nog kunna se den igen eftersom jag var halvt förvirrad första timmen av filmen. Men jag kan rekomendera den till alla som gillar spänning!

På söndag så bar det av upp till Umeå och vi gick på Stora NOLIA men mamma och pappa. Jag tyckte att det var väldigt mycket sevärt och kul. Lyckades fynda några konstiga silikon lock som man kan ha till ALLA burkar och bunkar och sånt som måste stängas eller till och med vakumförpackas. Jajja vi får väl se om det funkar. Jag fick även ett väldigt mjukt och stort lammskinn av mamma som vi ska ha till bäbisen. Det var av något speciellt företag som garvar utan kemikalier och på så sätt så är det helt barnsäkert. Skinnet går dessutom att tvätta i tvättmaskinen. (jag vet att jag har tvättmani). Sen fyndade jag ett par skor. Och jag vågar nästan inte erkänna det men det blev ett par foppa tofflor. Jag vet att jag har varit lite emot dem och att de är sjukt fula. Men de var blilligt, blilligt mässpris. Och det är gudomligt sköna att traska runt i. Jag tror att det kan vara en bra investering för mina fötter nu då jag bär på en liten bäbis hela dagarna. De är lavendellila! Lyckades vräka i mig en massa gott fika och mat med så idag är min mage inte så glad mer. Har bett Rikard handla mer proviva, då han åker hem från jobbet.

Imorgon ska jag jobba för första gången på hela sommaren och det är på ett ställe jag aldrig varit så vi får väl se hur det går. Det gällde bara 6 timmar så är det drygt så klara jag nog att bita ihop den tiden. Jag kanske har råd att betala min fackförenings avgift nästa månad på den lönen då. Helt sjukt egentligen. Men nu ska jag inte tänka mer på det utan gå ut en stund i solen.

image18
Vår katt tar livet med en klackspark. Han är sååå trött hela dagarna för han jagar råttor hela nätterna!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Å, såna där lammskinn verkar super. Och crocs måste väl vara perfekt att gå runt i när man bor på landet!

Postat av: Lisa

Jo jag måste ju erkänna att crocs är otroligt praktiska. Men fulheten är skrämmande! Fast de är ju mer fotriktiga än mina flipflops som har typ 1 millimeter kvar av sulan.

2007-08-06 @ 18:42:38
Postat av: Sozi

Idag sprack sulan på mina Birken från 1997, funderar på att köpa ett par Foppatofflor trots allt. Det finns verkligen inget förlåtande i deras utseende men är dom sköna kan jag ta det onda med det goda...

2007-08-06 @ 21:37:30
Postat av: Nina

Lilla lilla lilla Pindus va du är sööööt! Jädra skit att jag är allergisk! När de ligger så där med magen i vädret vill man bara snusa på dom... katter luktar så gott (när de inte pruppar vill säga!!!)

2007-08-08 @ 20:19:36
URL: http://bigmomma.bilddagboken.se
Postat av: Marie

Himmel, vilken läcker randning er katt har! Den ser ju ut som en tiger på bakbenen. Grymt snyggt!
Jag har foppisar... Illgröna som jag köpte i våras. Fula som stryk, men efter att ha varit med Stina på sjukhuset iförd röda, supersnygga tofflor som jag köpt på Nilson för några år sedan men där någon hund ätit upp halva hälen, insåg jag att något måste göras. Så då blev det foppaskor. Och jag måste medge att de är grymt sköna. Visserligen fick jag någon sorts massage på ena hälen av de andra, men det var inte särdeles skönt...

2007-08-08 @ 20:24:15
URL: http://www.huset-elliot.com
Postat av: Lisa

Ja Findus är en riktig snygging. Å en riktig bonnkatt ut i blodet. Han jagat allt till och med schäfrar. Erkänner att bara några dagars trampande i mina nya foppisar har gjort mina fötter gladare. Dessutom är de ju så lätta att bara skölja av med vattenslangen så blir de rena igen.

2007-08-09 @ 10:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback