Turdag

Idag har jag haft en tur dag! Skulle besikta bilen 9:50 och jag var faktiskt väldigt orolig att det skulle vara något allvarligt fel med tanke på vad som har hänt.

(Rikard hade satt på de nya sommardäcken med de nya fälgarna och bilen gjorde konstiga ljud. Han bytte hjulbult och det blev tyst, men dagen efter då han körde inne i stan så började det att låta igen. Han svänger in på sidan av vägen och blir omkörd av vänster framdäck!!!!! Bilen ramlar ned på marken och skärmen blir alldeles bucklig! Däcket rullar ut i trafiken och Rikard efter så att ingen skulle bli påkrd av det skenade däcket. Fälgen sprack och blev alldeles ripig på insidan av bromskivan. Och Rikard blev jätte sur och arg! Väl hemma bytte han till de gammla sommardäcken och upptäckte att han hade använt fels sorts bultar så de lossnade av sig själva, OTÄCKT!)

Men bilen gick igenom utan anmärkning och jag blev otroligt glad för det, nu måste vi bara få hem en ny skärm och hitta någon som kan laga fälgen.

Sedan åkte jag och handlade på COOP och sen svängde jag in på Reginas Zoohörna. Där fick jag två provpåsar av Orijen hundmat, som jag frågat efter i snart ett halvår. Så nu ska Jerry få prova det och se om man äter bättre och kanske blir mindre mjällig. Köpte dessutom ett minkolje schampo som jag ska bada honom med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback