Sportlov är kanon

Trots det trista vädret så har vi lyckats hålla igång rätt bra ute i snön. Vi har både hund och son som gillar snö väldigt mycket.



I fredags så tog vi skoter och pulka upp till till Tenna för att njuta av lite sportlovskul. Massor av barn och gott på grillen. Både Folke och Ville hade jätte trevligt. Själv blir jag glad av att bara träffa folk. Mysigt är det också att fååka pulka med goa Ville. Han gillar att känna vinden fläkta!



Lördag blev en tur till Kallehov för att kolla på skotercross. Mycket  spännande! Då vi kom hem igen så var det så underbart soligt att vi stannade ute och lekte i snöhögen. Sen en tur i skogen med skotern.




Idag hade vi bokat in en mysig grilldag. Men jag erkänner att jag blev väldigt besviken på vädret då jag vaknade (På total knockout, från min son. Spräckt underläpp och en fet fläskläpp på överläppen ajajajajajaj vad ont det gjorde!) och såg att det var grinigt mulet och snöfall. Men efter att ha stoppat blodet och kylt läpparna bestämde jag mig för att det skulle bli en jättebra dag ändå. Vi samlade ihop ett gäng på 10 stycken och åkte upp till Tenna för att grilla. Vi hade tur att det redan var folk där så elden var igång både ute och inne i kåtan.



Vi åt oss proppmätta och gick sedan ut till pulkabacken!



En tur på stjärtlapp, kan ju vara hur kul somhelst. Efter första åket så har man en lättare hjärnskakning och ingen känsel i baken. Det var lite beroende framkallande att svischa ut för backen. Sen är det mysigt att få komma in i värmen efter en hel dag ute!

Kommentarer
Postat av: Malin Harju

Men så härlig bild på dig och F backen! Tänk då Leon blir så stor!



Många kramar!

Postat av: Linda

Åhh, ni är så himla hurtiga av er! Värsta friskisarna :) Härligt det såg ut med skoterutflykt å bus i backen.

2009-03-09 @ 19:11:44
Postat av: Lisa

Malin - Nästa vinter är det du å Leon som kör järnet i backen. Kram!



Linda - Haha, friskisar! Den 17'e ska vi friska ihop du å jag å ungarna å övriga =)

2009-03-09 @ 21:41:32
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Lindy

Ja, det ska vi minsann! Shitbrittpommesfrites men jag måste köpa en större pulka tror jag. Skulle behöva en hel madrass för att få ner arslet på nåt tror jag :-D

2009-03-10 @ 20:12:49
Postat av: Lisa

Köp ett tefat. Det är svinkul men lite livsfarligt!

2009-03-10 @ 22:04:18
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Idur

Härliga bilder!! Ska bli riktigt kul den 17:onde. Måste också inhandla ny pulka, då den förra gick av. Såg en billig på coop för nån vecka sedan. Tro om det finns någon kvar, hmm..

2009-03-10 @ 22:16:55
Postat av: Lisa

Faktiskt så har vi ett gäng pulkor som går att låna. Så ni behöver inte tokshoppa bara för den dagen.

2009-03-10 @ 23:16:58
URL: http://lmh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback