Så gott att bara dricka té!

Jag har aldrig varit någon riktig kaffe drickare. Tidigare om åren så gillade jag inte smaken, och nu senare om åren så gillar jag smaken men jag mår inte bra av det. Jag blir pigg som attan och det är beroende framkallande, sen kan jag inte sova.

Men té det gillar jag skarpt! Helst ört té eller grönt och rött té. Det gör gott för kroppen och är hälsosamt som bara den. Det finns i oändliga smaker och varianter, och det är alltid lika kul att prova nytt. Men jag har en stor favorit, det är
Yogi Tea's DeTox. Det är något speciellt med smaken som gör att man bara vill dricka det mer och mer. Och det är ju allt bra att rensa ut lite skit ur kroppen. Igår råkade jag springa över en ny sort té för min del som heter The London Tea Company. De har ett gäng med olika téer i spännande smaker. Men det som lockade mest var själva förpackningen. De har lyckats totalt! En ekologisk förpackning som är utan plast, lim och tejp. De har vikt den så det håller ihop utan onödiga tillägg. De små tépåsarna är inpackade i biologisk nedbrytbar påse. Och själva tépåsarna är utan onödiga snören, lappar och häftstift. Innehållet i alla téer är 100% ekologiskt. Och de har en fond som ser till att téodlarna får de reuser som behövs oavsett om det är sjukvård, utbildning eller hjälp med själva odlingen. Vist är det smart!!!



Till vänster är min stora favorit från Yogi Tea. I mitten Lavender Camomile, som är bra för avslappning och sömn. Till höger är Honeybush Wild Berries, som är bra för huden.



Här ser ni hur de har gjort förpackningen. ↑

Av de två nya sorterna har jag hittils testat Honeybush Wildberries. Ett fruktigt té som jag peronligen tycker passar perfekt till frukosten. Det står även att den ska vara bra för barn, kanske med en mjölkskvätt i. Det luktar lite honung då man låter det dra och det smakar friskt och äkta av de ekologiska frukterna som är i. Tar nog en kopp av den andra sorten ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback