Ibland ska man hinna andas också

Jag ber lite om ursäkt att det varit dåligt med inlägg här i bloggen. Men det har varit desto mer i verkligheten. Att vara mamma, matte och sambo tar en del tid.

Folke har blivit så stor och duktig nuförtiden så han kan klättra upp på köksbordet och i sofforna och överallt, och jag är rädd att han ska rammla och slå sig så nu jagar jag honom hela dagarna. I måndags var vi till BVC och kollade läget. Lilleman väger numer 11,2kg och är 79cm lång. Han följer sin kurva perfekt och jag har aldrig behövt oroa mig för hur han växer. Han ser numer ut som ett barn och inte som en bäbis, han har blivit lite mer avlång liksom.

Kära sambon grejar på uppe i sovrummen och det väsnas ordentligt där ibland. Jag är så glad att det händer grejer. Längtar som en blådåre efter en klädkammare/förråd!! Hoppas att det kan ske inom snar framtid.

Tok Ville vimsar på somvanligt. Han lider just nu av tillfällig minnesförlust och kommer knappt ihåg att han kan "sitt".

Och jag har hunnit med att svänga förbi stallet två gånger, för att titta på gammle Larrys ena bakben som fått sig några törnar.

Idag så hade vi städ- och handlamatdag. Så det blev en tur till COOP, och där hamnade en massa gott i korgen. Men inget onyttigt förutom grädden kanske. Sedan blev det till att förinta smuts hemma. Städade sovrummet ordentligt, så nu finns inte ett enda hundhår i sikte där. Nere så skurade jag somvanligt. I morgon ska jag ta toaletten för det hann jag inte idag.

Till middag idag åt vi
Malin's Curry. Å gu så gott det var, Jag kan verkligen rekomendera det! Folke tyckte att det var toppengott och åt jätte snabbt. Dock bytte vi ut quorn mot röda linser, men jag tror att det smakar lika gott ändå.

Kommentarer
Postat av: Lindy

Härligt!

Freja är 79,5 och väger 10,2 :) Dom börjar bli stora!

2009-01-16 @ 23:26:11
Postat av: Lisa

Ja det börjar kännas i armarna då man ska hålla dem en längre stund.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback