Stormen blåser bort alla våra löv

Nu har övermakten dragit igång med höst städningen. Saker som tex vårt båthus blåser bort idag, det är inte kul. Jag känner mig alldeles spänd i nacken efter att ha kört ca 7 mil fram och tillbaka till valpkursen och nästan lite yr i huvudet efter att jag varit ute ett bra tag. Det är lite läskigt då bilen rycker åt alla håll.

Idag får Folke sova inomhus, för jag är nöstan rädd att vagen ska blåsa bort. Sitter själv i ett underställ av merinoull och värmer mig i soffan bland alla kuddar. Har precis gjort en kopp
ekologiskt chai te med laktosfri mjölk och farinsocker.

Jag hoppas verkligen att blåsvädret inte håller i sig för länge. Det är så trist att vara ute då det blåser och Folke kan inte andas. Jag tycker hellre att det kan regna än blåsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback