Uppe i tid

Jag får tacka min glada och pigga son för att jag är uppe i tid numer. Han har fortfarande sommartid på sitt schema. Men det är ganska skönt att komma upp tidigt för man hinner mer.

Igår satte R på vinterhjulen på bilen efter en liten olycka. Han hade jobbat natt och körde hem på morgonen, det var en tjock dimma och vår väg är full med jätte stora hål. Hastigheten på vägen är 70km/h, men eftersom det var dimma så körde han inte så fort. Det small till och han hade prickat ett hål. Det resulterade i punka på både fram och bakdäck. Lagomt kul!!! Vi ska ringa vägverket eller kommunen eller var det nu är för nån som har hand om denna kassa väg. Det är ca 1½ vecka sedan de var här och lagade de stora hålen, men de gör det så dåligt att det räcker med lite regn och att en bil kör på lagningen så är det borta.

Jajja, det var ju tur i oturen att vi inte hunnit bytt till vinterdäck, så nu är de på iaf. Och jag kan köra säkert. Ska till Husum idag och hämta vatten till Folke i vår nya dunk. Det ska bli spännande att se hur länge vattnet räcker nu. Innan har vi ju hämtat 4½ liter och det har räckt i ca 1 vecka. Dunken rymmer 10 liter.

Nä nu måste jag gå och slänga på en tvätt. Folkes kläder går åt som smör i solsken vissa dar. Och jag behöver tvätta blöjor med. Hittils är vi nöjda med tvättnötterna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback