Föräldragrupp shopping å mys

Idag hade vi föräldragrupps träff på UH igen. Och det är alltid lika trevligt att träffa de andra mammorna och barnen. Det blir alltid en massa prat och skratt. Och det är så kul att se hur alla barnen växer och frodas. Dock var det en liten dam som inte alls tyckte att det var kul att sitta stilla i en stol och se på då mammorna gottar sig i slisk (kan man ju förstå), så vi fikade rätt så snabbt och packade i hop för en tur på stan istället. Jag hade ju fått ett billigt erbjuande på polarn o. pyret så vi styrde kosan dit. Hade tänkt att köpa ett par långfillingar till Folke men det var slut i hans storlek så det blev en pyjamas istället som var toksöt., bild kommer någon annan dag då jag tvättat den och lilla modellen. Sen drog vi våra barnvagnar in på H&M, och där hittade jag den perfekta jackan till Folke. Han har ju vuxit ur sin po.p windsopper och behöver något istället för den. Det var en vindjacka med flecefoder. Blir lagom att ha i vagnen och i bilen nu då det börjar bli kallare. Sen har jag haft ett sug efter lite god choklad i flera dar och behov av nytt diskmedel. Så jag gick in på Grön gåva och fick med mig allt det och ett litet paket med tvättnötter (ÄNTLIGEN), har velat testa dessa nötter länge och Rikard tyckte att vi skulle prova nu så vi vet ifall vi gillar dem då vårt andra tvättmedel är slut.



Som bonus fick jag låna den sötaste lånekassen någonsin. Allt för kampen mot plastkassar!!! Och ja, det ena chokladpaketet är öppnat.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, en liten dam som blev jätteglad då hon kom hem och sken hela kvällen som en sol och somnade utan några större problem! Hon tyckte nog helt enkelt det var skittrist! ;-)

Folkes jacka var jättefin och nötterna är jag nyfiken på! Ska bli spännande att höra ert resultat.

2008-10-23 @ 08:25:36
Postat av: Lisa

Ja vissa dar vill man ju helt enkelt bara vara hemma och ta det lugnt. Folkes jacka är nu tvättad och hänger på tork, så förhoppningsvis kan han ha den idag då vi ska åka och handla mat. Och det ska bli kul att köra en tvätt med nötter och se vad som händer. Rapport kommer så snart det är klart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback