Torrt

Just nu sitter en lycklig liten i badet och leker. Han är insmord från topp till tå i olivolja. Stackarn är så torr nu igen, samma som förra vintern. Vi smörjer ibland flera gånger om dagen med Urtekrams barnlotion, men det hjälper inte helt och hållet. Han blir lite rödrosig där han är torr och man vet ju själv hur det kan svida då det blir så. Själv har jag torra händer alltid på vintern. Men jag smörjer mig aldrig så det är ju inte så konstigt. Och man är ju och petar i vatten rätt många gånger om dagen. Vid varje blöjbyte och allt som ska diskas och torkas med trasan.

Vad har ni för huskurer i dessa torra tider? Här kör vi med olivolja i badet och smörja med Urtekram lotion. På händerna kan jag ta nästan vad somhelst, men det är ju roligare om man märker att det funkar en längre stund.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har ju den turen att ha en unge som inte har några problem (ÄN!) med sin hud. Nån enstaka gång var hon lite torr som nyfödd. Hon har ju en hud som man bara är avundsjuk på. Olivfärgad och grann. Själv är jag en riktig torrboll! Olivolja har varit min räddning och riktigt feta hudkrämer.

2008-11-22 @ 08:51:16
Postat av: Lisa

Ja olivolja är ju verkligen super, det enda är att man kan bli lite less på lukten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback