Gräsänkling

Nu är det äntligen söndag och Rikard har jobbat sin dryga förmiddags vecka klart. Dessa helger är skit tråkiga och jag känner mig som ensamstående då han är på jobbet i 12 timmar i sträck. Men nu blir han ju långledig och vi kan få något gjort här i huset igen. Allt hakar efter så som matlagning och städning då han jobbar så mycket. Så det är alltid skönt att vet att han har 14 dagar ledigt efteråt.

Idag har jag och Folke varit på Bruksgodset och fikat med Anna. Det är alltid lika trevligt och framförallt gott. Folke var mest sugen på att smaka på duken där. Den var så färgrann! Både juag och Folke hoppas att vi får se Anna lite oftare nu då hon har pluggat klart och börjat jobba istället.

Nu ska jag slänga mig i TV soffan och fika lite. Världens snällaste Folke somnade snabbt ikväll, han var jätte trött (somvanligt). Idag fick han smaka tre teskedar med mosad potatis och han tycker att det är jätte gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback