Lustigt hur man tänker

Jag tänkte för någon vecka sedan att nu kan jag ju knappast bli tjockare om magen, den har nått bristningsgränsen. Men ack så fel man kan ha! Om jag jämför bilderna på magen för 4 veckor sedan och nu så är det ganska stor skillnad. Och jag kom på att växer den så mycket nu så hinner den garanterat växa massa mer. Hur ska det gå. Det känns ibland som att skinnet kommer att spricka och lilla bäbis kommer att titta ut genom min navel, men det ordnar sig nog.

image20

Den här bilden är från idag och jag är i vecka 34 (33+4) vilket betyder att det är 6 hela veckor och 3 dagar kvar tills beräknad födelse. Jag kan nog förstå att vissa som ser bilden tänker att det där är väl inget. Den där magen ser ju inte så stor ut alls. Men det är så himmla trångt där inne. Mina lungor och min magsäck lider av platsbrist just nu!

Sen måste jag bara skriva att jag är så glad nu i efterhand att vi köpte en spjälsäng redan i juni. Eftersom jag ville ha just
HENSVIK från IKEA och de verkar vara omöjliga att få tag i nu. De är slut överallt och de som beställt på postorder verkar få vänta länge. Jag tyckte ju såklart att jag var galen som lät mig övertalas av Rikard att köpa den så tidigt. Det känndes lite fel på något sätt. Men nu känns det som att det var verkligen ett smart drag. Nu ska vi bara rota fram kartongen och montera ihop den. Men jag tror att jag väntar nån vecka till. Det blir ju att man längtar mer efter det lilla pyret då man har något att glo 
på varje dag. Så här finns inte ett spår av bäbissaker framme än. Men jag längtar verkligen till jag kan plocka fram allt och piffa och grejja. Har ju tjatat till mig en IKEA resa till veckan och då ska jag handla lite mer bäbissaker som jag tror att vi dör utan. Plus en massa annat såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback