Jag är bäst på att...

inte göra det som behövs!!!!

Nu har jag fortfarande inte packat någon väska som jag ska ha med till förlossning/BB. Jag vet inte alls vad jag ska lägga i den och jag vet inte vad jag ska ha för väska. Liksom, hur stor ska den vara och så? Det känns ju drygt som attan. Vem vet jag kanske går över tiden länge och då kan det ju ta en månad till innan bebben kommer ut. Ska alla saker ligga i den där väskan i en månad då eller? Nä, vad onödigt. Kanske bättre att göra i ordning en byrålåda med de saker jag hade tänkt att ta med så får man stoppa det i väska då det blir dags istället. Eller så struntar jag i det ett tag till...

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja eller så kommer bebisen två veckor tidigare, vem vet;) Förbered du väskan ifall det blir brådis.. se till att kameror o allt är laddat. Tänk om det skulle bli brådis iväg!! Vi som är riktiga kristinehamnsnördar hade faktiskt med oss BB-väskan dit sista gången vi sov där när det började närma sig utifall ATT den skulle komma tidigare. Gud va spännande, snart är det din tur att föda och det ska bli så himla kul o höra hur allt gick, vad det blev, hur du upplevde det o allt.. du måste verkligen uppdatera om det sen..Många kramar o om vi inte hörs innan, STOR lyckospark i baken!!

Postat av: Lisa

Jag har ju fått för mig att jag kommer att få en ganska lång förlossning och då vi har typ 15 min till sjukhuset så känns det ju inte så stressande. Men jag ska väl åtminstone försöka leta fram själva väskan iaf. Så jag har något att börja med :-)

Ps. Jag ska försöka skriva allt som händer här om jag kan.

2007-10-30 @ 12:20:29
Postat av: Pernilla

Hittade en massa äckliga djur i säcken med hundmat igår kväll så jag satt på jobbet och Googlade på "fläskängrar +hundmat" och hamnade på din blogg. Började läsa och insåg ganska snart att detta känns bekant... Låter som min sambos arbetskompis och hans tjej som väntar barn... å så verkar det vara!!! Lustigt! Vad världen är liten ibland!

Så roligt med tillökning! Varma lyckönskningar!

2007-10-30 @ 18:54:49
Postat av: Nina

Tycker att det lät ganska smart att lägga saker i en byrålåda iaf så länge! Du en sak som du ska ta med! INNESKOR! Å packa i ordning ett ombyte med kläder. Tandborste och tandkräm, å lite schampo och sånt! Finns ju visserligen duschtvål där att låna men det är ju skönt att ha med eget. Annars så är det ju inte så mycket mer man behöver ha... jag menar, Rikard kommer ju antagligen att åka hem ngn gång iaf så då är det ju bara att han får ta med lite mer! How ever, inneskor var jätteskönt att ha med sig redan från början.

2007-10-31 @ 11:52:23
URL: http://bigmomma.bilddagboken.se
Postat av: Lisa

Pernilla - Tack! Ja världen är bra liten ibland. Urk de där äckliga larverna var inte kul att hitta. Ryser då jag tänker på dem. Hoppas att ni hittar alla så de försvinner snabbt.

Nina - Jag tänker såklart ta med mina foppatofflor. Då gör det inget om det skulle komma något snusk på dem. Bara att skölja av ;-)

2007-10-31 @ 12:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback