Köket

Eftersom det var ett tag sedan och jag har lovat så här kommer nu lite nytt info om vårt hus. Köket är nästan helt klart nu, det enda som fattas är golv och tak lister samt att måla påsadlingen i fönstren. Annars är det väl lite piffiga grejer man skulle vilja ha där men det kommer väl med tiden. Bilden nedan är tagen idag och det är julpyntat. Synd att amaryllisen slokar i fönstret, för den har varit otroligt vacker.

31843-1

På bilden ser man att vi har för lång julduk och att kattmaten står framme...

Nästa bild är tagen från andra hållet bara.

31843-2

Här ser man min älskade byrå som det får plats hur mycket rat i som helst. Den var värt varenda öre. Perfekt så man ska snabbstäda, bara att rafsa ned allt min vill slippa se i valfri låda. Saknar man något så är det bara att leta där sedan. Man ser även ut i hallen och där är det inte riktigt klart än.

Ja det var köket de! Personligen så tycker jg att det är snyggare utan julpyntet, men det ska ju vara där nu! Och det är finare i verkligeheten då man ser allt på samma gång. Dessutom ser det ut som att luckorna och väggen är gräddgul och det är den inte! Det är en varmgrå!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Men åååå vad jag är avundsjuk på ert hus. Först och främst för att ni bor i ett hus överhuvudtaget. Och sen för att det är så otroligt personligt och fint.

Postat av: Lisa

Å tack! Jo det är härligt att bo i ett hus, men allt som måste fixas och lagas och göras om och dona. Man blir lite less ibland. Dessutom så är det ju så mycket som måste städas. *puh* Men man får ta det lite i sänder så känns det inte lika drygt. Men att putsa 17 fönster är inte kul. Fast härligast är ju att man kan göra precis som man vill!

2007-01-05 @ 22:59:51
Postat av: linlin

Vilket fantastiskt kök! Och så älskar jag dina väggar i köket. Om jag bara hade haft ett hus på landet eller ett äldre hus hade jag också gått på den mer lantinspirerade stilen...

Vi har stuga utanför Övik så där får jag väl äntligen mitt lantkök i miniformat.

2007-01-14 @ 11:22:17
URL: http://linlin.blogg.se
Postat av: Lisa

linlin - Tack!

2007-01-14 @ 13:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback