Ändrad uppfattning!

Igår var jag till min barnmoska för kontroll igen, och det är alltid lika kul och spännande. Och jag måste erkänna att jag ändrat uppfattning lite om min barnmorska. Hon är jätte gullig. Tyckte ju att hon var så virrig först, men det kanske var jag som var det. Det var ett väldigt lyckat besök och jag gick därifrån lycklig och stolt över mig och min kropp som fixar att odla en bäbis så pass bra.

image16
Här inne bor en liten liten människa som ska ligga där i ca 15 veckor till!

Mina värden var alla helt super bra. Har dessutom gått upp lite i vikt så nu vet vi att bebben växer. Och det är ju alltid lika kul att höra lilla hjärtat slå.

Min mamma hade följt med mig och vi firade med att köpa de första bäbiskläderna. Det blev allt som allt, tre bodysar och två små byxor. Sen lyckades jag fynda en mammaklänning på polarn och pyret för en liten strunt summa. Har trånat lite efter den men jag har tyck att den varit för dyr då man har noll i inkomst. Men nu hänger den här hemma och är så mjuk och fin. Den blir perfekt att resa i då jag ska på min semester eftersom jag kommer att sitta  strax över 200 mil i en bil. Då vill jag ha sköna kläder.

Kommentarer
Postat av: Sozi

Skönt att dina värden är bra och att du går upp i vikt! Det måste vara det häftigaste som finns att känna att det är någon som bor och växer i ens mage, och att höra hjärtat slå!

2007-08-02 @ 20:37:55
Postat av: Lisa

Ja det är en obeskrivlig känsla. Det går nog inte att förstå förrän man har en där i själv!

2007-08-03 @ 20:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback