Ahhh......IKEA

Jag är lite kär i IKEA. Ingen kan stoppa mig då jag vill dit. Igår tvingade jag lillebror att åka dit ock köpa säng till hans nya lägenhet! Det slutade att vi drog hem en precis lik som vi själva har (MALM ekfanér). Fast vi bara haft den i ca 2½ år så är jag less på den och vill ha en ny. Men det får nog vänta ett tag. Den är ju inte direkt utnött!!! Men iallafall så är jag så himmla stolt över mig själv som körde ca 40 mil med släpvagn och parkerade hit och dit och hadde mig på årets första vinterdag (snö överallt). (hurra för mig) Jag är ju en sån där som aldrig behövt lära mig att köra släp för det har alltid min pappa gjort.  Och sedan så har min älskade Rikard gjort det.

Jag shoppade iallafall lite småsaker åt mig själv. Nya burkar till bänken och nya sängkläder. Nya te-nypor. Nya diskhanddukar. Värmeljus. Resten har jag redan glömt!

Så nu har jag gjort en ny te hörna på köksbänken.

31843-6
I de två stora vita brukarna är det olika sorters te. Två påsar fick inte plats så de står utanför. 

Köpte även en brödburk, men den står på andra sidan diskhon och den var inte lika snygg så jag tänker inte sätta in en bild på den.

Kommentarer
Postat av: Mary

usch jag hatar ikea...

Postat av: Junitjej

Vad snygga burkarna är!!!

2007-01-14 @ 13:26:57
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Lisa

Mary-Tyvärr är ju det de enda en fattig bondläpp till norrlänning har råd med. CSN är ju inte så givmilda!

Junitjej-Tack!

2007-01-14 @ 13:40:24
Postat av: Sozi

IKEA är guld. :-) Jag skulle vilja åka till IKEA i Haparanda, mest för att höra personalen säga "nå, jo, bokhyllan Yngve finns i gången till höger" på såndär rolig tornedalsfinska. 8)

2007-01-14 @ 14:10:33
URL: http://sozi.webblogg.se
Postat av: Lisa

Sozi - Ja det skulle vara kul. Synd bara att det e så långt. Det är ju toknära för oss att åka till sundsvall! Endast 20mil =) *ironi*

2007-01-14 @ 14:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback